Selamat Datang

Selamat Datang

News TM Agent

TM Business Broadband (Streamyx & Unifi) Not Allow To Register Under Personal Name Effective On 1st of July 2012.
(Date: 2012/6/29)
Please to inform that, all TM Business Braodband's (Streamyx & Unifi) applications are not allow to register under personal name effective on 1st of July 2012. All application must be registered by using company name with business registration number (BR no).

Tuesday, June 26, 2012

PKS disaran Sertai E-Dagang

PKS disaran sertai e-dagang

SME Corp Malaysia menggesa perusahaan kecil dan sederhana (PKS) menceburi bidang e-dagang memandangkan potensi pasaran elektronik itu mempunyai jangkauan lebih besar daripada pasaran tradisional.

Ketua Pegawai Eksekutifnya Datuk Hafsah Hashim berkata, e-pasaran membolehkan firma mencapai pelanggan lebih berpotensi, menyebabkan peningkatan dalam bilangan pesaing, di samping menghapus halangan geografi.

“Salah satu kelebihan e-dagang syarikat kecil dapat bersaing dengan firma lebih besar dari segi kualiti dan akses,” kata nya pada majlis menandatangani perjanjian antara Multimedia Prospect Sdn Bhd, anak syarikat milik penuh ManagePay System Bhd, dan Bpost International di Kuala Lumpur, semalam.

Perjanjian itu bertujuan mempercepatkan penggunaan e-dagang di Malaysia dengan perkhidmatan laluan perdagangan antarabangsa.

Hafsah berkata, kajian yang dilaksanakan Google baru-baru ini mendedahkan bahawa Internet menyumbang 4.1 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar di Malaysia, lebih tinggi daripada di Amerika Syarikat (3.8 peratus) dan China (2.6 peratus).

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif ManagePay Chew Chee Seng berkata, perjanjian tersebut membuka jalan bagi ManagePay memanfaatkan kepakaran dan infrastruktur Bpost International menyerahkan bungkusan merentas sempadan e-peniaga di Malaysia ke destinasi di Eropah pada masa yang tepat, dalam keadaan baik dan efisien dari segi kos.

Sumber : Sinar Harian 26/06/2012
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...