Selamat Datang

Selamat Datang

News TM Agent

TM Business Broadband (Streamyx & Unifi) Not Allow To Register Under Personal Name Effective On 1st of July 2012.
(Date: 2012/6/29)
Please to inform that, all TM Business Braodband's (Streamyx & Unifi) applications are not allow to register under personal name effective on 1st of July 2012. All application must be registered by using company name with business registration number (BR no).

Thursday, June 21, 2012

Apa itu 4G?


4G @ Fourth Generation (4G) mobiles yang juga dipanggil sebagai Sistem Komunikasi Generasi keempat, adalah satu istilah yang digunakan untuk menggambarkan langkah seterusnya dalam komunikasi tanpa wayar. Satu sistem 4G boleh menyediakan satu penyelesaian yang komprehensif IP di mana suara, data dan streaming multimedia boleh diberikan kepada pengguna atas "Anytime, Anywhere". Kadar pemindahan data juga lebih tinggi daripada generasi sebelumnya.

Objektif utama 4G adalah:

1) 4G akan menjadi satu sistem bersepadu berasaskan IP sepenuhnya.

2) ini akan mampu menyediakan 100 Mbit / s dan 1 Gbit / s kelajuan kedua-dua rumah dan luar.

3) Ia boleh memberikan perkhidmatan yang berkualiti premium dan keselamatan yang tinggi.

4) 4G menawarkan semua jenis perkhidmatan pada kos yang berpatutan.

4G dibangunkan untuk menyediakan kualiti perkhidmatan yang tinggi (QoS) dan keperluan kadar yang ditetapkan oleh permohonan yang akan datang seperti akses jalur lebar tanpa wayar, Pesanan Multimedia, Video Chat, Mobile TV, kandungan TV definisi tinggi, DVB, perkhidmatan minimum seperti suara dan data, dan lain-lain streaming perkhidmatan.

Teknologi 4G membenarkan penghantaran SMOOTH video berkualiti tinggi. Ia akan membolehkan muat turun cepat-panjang lagu penuh atau peralatan muzik dalam masa nyata.

Perniagaan dan populariti 4Gmobiles diramalkan menjadi sangat luas. Secara purata, menjelang tahun 2009, ini pasaran 4Gmobile akan menjadi lebih $ 400B dan ia akan menguasai komunikasi wayarles, dan sistem tertumpu akan menggantikan wayarles infrastruktur yang paling konvensional.

Kadar Data 4G:

Kelajuan memuat turun untuk sambungan Internet mudah alih adalah daripada 9.6 kbit / s untuk 2G selular pada masa ini. Walau bagaimanapun, dalam penggunaan sebenar kadar data biasanya lebih perlahan, terutamanya di kawasan yang sesak, atau apabila terdapat kesesakan dalam rangkaian.

4G mudah alih kadar penghantaran data yang dirancang untuk menjadi sehingga 20 megabit sesaat yang bermaksud bahawa ia akan menjadi kira-kira 10-20 kali lebih cepat daripada standard perkhidmatan ASDL.

Dalam segi benih sambungan, 4G akan menjadi kira-kira 200 kali lebih cepat daripada 2G hadir kadar data mudah alih, dan kira-kira 10 kali ganda lebih cepat daripada jalur lebar mudah alih 3G. Kadar data 3G kini 2Mbit/sec, yang sangat cepat berbanding 9.6Kbit/sec 2G.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...