Selamat Datang

Selamat Datang

News TM Agent

TM Business Broadband (Streamyx & Unifi) Not Allow To Register Under Personal Name Effective On 1st of July 2012.
(Date: 2012/6/29)
Please to inform that, all TM Business Braodband's (Streamyx & Unifi) applications are not allow to register under personal name effective on 1st of July 2012. All application must be registered by using company name with business registration number (BR no).

Friday, June 1, 2012

Tips Lajukan Internet Guna Registry


Kali ini dengan trik mudah yang pasti ada diantara anda yang sudah tahu. Iaitu dengan cara ubah registry pada pc anda. Dengan cara ini, anda dapat meningkatkan HTTP simultaneous connection kepada nilai yang kita tetapkan. Contoh dengan 99 connection.

Pelayar akan bergantung berapa banyak connection yang mampu ditampung untuk download fail yang berbeza pada satu masa. Ini membolehkan web pages anda untuk load lebih pantas dari biasa.

Bagaimana caranya?

Anda tidak perlu mendownload sebarang fail atau perisian. Cuma anda perlu ikut sahaja arahan yang diberikan. Cukup mudah!
  1. BUKA REGEDIT
  2. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings
  3. Sila right click pada kotak di sebelah kanan dan klik New dan DWORD value
  4. Namakan sebagai MaxConnectionsPerServer (Masukkan angka 99 pada nilai hexadecimal, atau angka 153 pada nilai decimal)
  5.  Namakan sebagai MaxConnectionsPer1_0Server (Masukkan angka 99 pada nilai hexadecimal, atau angka 153 pada nilai decimal)
  6. Restart pc anda dan rasai perbezaannya!
Selamat mencuba!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...