Selamat Datang

Selamat Datang

News TM Agent

TM Business Broadband (Streamyx & Unifi) Not Allow To Register Under Personal Name Effective On 1st of July 2012.
(Date: 2012/6/29)
Please to inform that, all TM Business Braodband's (Streamyx & Unifi) applications are not allow to register under personal name effective on 1st of July 2012. All application must be registered by using company name with business registration number (BR no).

Sunday, July 1, 2012

MyKamus - Terjemahan Sekelip Mata


Ia adalah kerjasama antara Citra Pengkomputeran Rangkaian dan Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP), institusi yang berusia 56 tahun yang berperanan untuk membangun dan mengawal selia bahasa BM. DBP juga penerbit buku.

Berbalik kepada MyKamus kini ia terdiri daripada Penyemak ejaan Bahasa Malaysia dan kamus, serta kamus Bahasa Malaysia ke Bahasa Inggeris.

Ia juga boleh digunakan untuk menukar tulisan Rumi ke Jawi, abjad Arab untuk menulis bahasa Bahasa Malaysia. Ciri-ciri lain termasuk teka-teki, permainan tekakata dan koleksi kertas soalan yang lepas bagi peperiksaan kebangsaan.

Bermula adalah cepat. Ia hanya mengambil masa beberapa minit untuk memasang MyKamus. Selepas pemasangan, kita pergi dalam talian untuk mencari kemaskini dan mendapati terkini, versi 7.0.348. Kita semua telah ditetapkan selepas itu.

Setelah dipasang, MyKamus membolehkan dengan cepat untuk melihat apa-apa perkataan, dengan hanya berlegar kursor di atas perkataan dan menekan kombinasi kekunci Kawalan dan kanan butang tetikus. Atau anda boleh menaip perkataan ke dalam toolbar MyKamus mini terapung pada skrin.

Sumber : Mykamus.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...