Selamat Datang

Selamat Datang

News TM Agent

TM Business Broadband (Streamyx & Unifi) Not Allow To Register Under Personal Name Effective On 1st of July 2012.
(Date: 2012/6/29)
Please to inform that, all TM Business Braodband's (Streamyx & Unifi) applications are not allow to register under personal name effective on 1st of July 2012. All application must be registered by using company name with business registration number (BR no).

Thursday, May 31, 2012

TM Sasarkan Peningkatan kepada UniFi


Telekom Malaysia Bhd. (TM) menyasarkan 750,000 premis akan dilengkapi dengan kemudahan jalur lebar UniFi pada penghujung tahun ini melalui pakej yang ditawarkan serendah RM149.
Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Zamzamzairani Mohd. Isa berkata, sasaran tersebut dibuat berdasarkan kejayaan TM melengkapkan 311,000 premis pada masa ini. Sebelum ini, TM menyasarkan untuk melengkapkan pemasangan 300,000 premis menjelang akhir Mac, tetapi ia telahpun melebihi sasaran. Menjelang 2012, TM berharap sebanyak 1.3 juta premis akan dilengkapi dengan kemudahan tersebut.
UniFi
UniFi merupakan perkhidmatan jalur lebar berkelajuan tinggi (HSBB) generasi akan datang yang dilancarkan 25 Mac 2010 untuk memberikan pengalaman kepada para pengguna menikmati talian premium pada harga yang mampu dimiliki. UniFi memberikan akses kelajuan rangkaian untuk aplikasi yang memerlukan lebar jalur berprestasi tinggi dan hebat.
Ia didatangkan dengan perkhidmatan tiga serangkai iaitu Internet berkelajuan tinggi, video (televisyen protokol Internet (IPTV) dan video atas perkhidmatan (VoD)) dan telefon.
Untuk pelanggan kediaman, pakej dan harganya adalah:
  • RM149 untuk 5Mbps,
  • RM199 bagi 10Mbps
  • RM249 bagi 20Mbps sebulan.
Pelanggan UniFi  boleh menikmati 22 saluran IPTV linear secara percuma dan VoD baru yang boleh diperbaharui setiap bulan sebagai perkhidmatan nilai tambah. Saluran-saluran tersebut ditawarkan menerusi sambungan berkelajuan 8Mbps secara eksklusif dan sebagai nilai tambah kepada kelajuan data dilanggan pelanggan. Pelanggan UniFi juga tidak dikenakan sebarang caj pemasangan atau caj peralatan seperti unit gerbang kediaman, set top box dan unit rangkaian optikal yang bernilai lebih RM1,000 dan tanpa sebarang deposit.
Sementara itu, pelanggan baru dan sedia ada Streamyx Combo 4Mbps dan tidak melanggan pakej Combo hanya perlu membayar RM140 sebulan berkuatkuasa serta merta.
Ia adalah bagi menggalakkan pelanggan yang berada di kawasan UniFi untuk menarik taraf kepada perkhidmatan UniFi manakala bagi mereka yang berada di luar kawasan untuk memiliki pakej BlockBuster.
Untuk pelanggan perniagaan, pakej UniFi didatangkan pada kelajuan sama tetapi tanpa IPTV dan VoD dengan harga pakej:
  • RM199 (5Mbps),
  • RM599 (10Mbps)
  • RM899 (20Mbps).
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...